Yoga, Ayurveda and acro yoga in Budapest - classes, philosophy also in English

2010. május 19., szerda

Hogy miért is lennék én bodhisattva?

A bodhisattva a buddhisták szerint egy olyan bölcs és megvilágosodott lény, akinek minden szándéka arra irányul, hogy másokat "felébresszen" és a megvilágosodott, boldog, értékes élet felé vezessen. Hogy másoknak megmutassa, van kiút a mindennapi szenvedésből itt és most.

Egy ilyen ember bármilyen köntösben felbukkanhat az életünkben. Igazándiból nem a forma számít, hanem a szándék. Így a bodhisattva lehet akár egy üzletember is, vagy hordhat farmert, vagy akár néha bebújhat egy olyan lányba is mint én vagyok. Az egyedüli dolog, ami számít az az, hogy a szeretet, az öröm és a szabadság érzete vezesse, és ennek másokkal való megosztását tekintse legfőbb feladatának.

No és akkor, hogy jön ez meg én össze? Hát úgy, hogy úgy érzem Indiából hazatérve sokat fordult már eddig is velem a világ. Jogászi pályámat feladva most jógatanárként végre a helyemen érzem magam és a sok elbátortalanító baráti és családi megjegyzés dacára érzem és tudom, hogy megtaláltam az utamat. Ez egy fantasztikus érzés, és éppen ezért ezzel a bloggal szeretnék provokálni és inspirálni, mindennapi felismeréseimet és a jógával kapcsolatos tudásomat megosztani.

Most sokan mondták nekem, hogy itthon csak az ászanázás megy és a jógafilozófiáról sok szó nem esik az órákon. No itt szeretnék én a képbe lépni. Kint Indiában ugyanis nagy hobbim volt a könyvvásárlás, és ezen a rengeteg oldalon most elterveztem, hogy át is fogom magam rágni. Az azokból nyert gyakorlati tudást, filozófiai bölcsességet pedig szeretném megosztani mindazzal, aki érdeklődik eziránt. Talán neked is tudok valami hasznosat mondani:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése